søndag 27. mars 2011

Øktplan for Tirsdag 29.03.2011 og Torsdag 31.03.2011

AVSLAPPING
Navn: Ida Christensen
Årsak for alternativ trening: Ettersykdom av kyssesyken
Mål for treninga: Trene mine mentale ferdigheter, like naturlig som å trene mine fysiske ferdigheter. Trene avslapping, fokusere på forskjellige steder på kroppen. Enkelt og greit, bare slappe av i hele kroppen.
Utstyr som brukes: Mental trening CD
Hvor trener du: Trener i jentegarderoben på skolen eller på ett stille rom

Tid
Hva
Hvordan
Hvorfor
Oppvarming:
Ingen oppvarming

Ingen oppvarming
Ingen oppvarming
Hoveddel:
Progressiv avslapping, i ett stille rom. Helst liggende med avslappende musikk
Ligge på gulvet inne på ett stille rom og følge de mentale instruksene fra CD-en.
Bevege forskjellige muskler og kroppsdeler og finne roen.
CD-en varer i ca 30 min, og jeg vil avslutte med å ligge å høre på rolig musikk.

Fordi dette lærer meg å slappe av i hele kroppen min, i alle muskler og i tankene mine. Det vil bidra til å avstresse kroppen min slik at jeg får mulighet til å fokusere på noe annet enn sykdommen. De mentale ferdighetene er viktige å ha for å kunne prestere og yte sitt beste under konkurranser eller liknende.
Mental trening vil også hjelpe meg til å konsentrere meg om å slappe av og ikke anspenne meg.
Avslutning:
Restitusjon

Ligge å høre på rolig musikk
For å kunne tenke over hva jeg lærte av mental trenings CD-en.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar