torsdag 16. desember 2010

Øktplan for Tirsdag 14.12.2010

Tid
Hva
Hvordan
Hvorfor
Oppvarming:
ca 20 min
Jogging

Lett jogg rundt i hall. Svinge på armer, høye kneløft, spark bak osv.
Dette gjøres for å få kroppen ordentlig varm, for å få blodet til å sirkulere. Gjøre kroppen klar for en middels hard styrketrening.
Hoveddel:
ca 1 time
Styrketrening
(varierer fra 2 til3serier i hver øvelse)
Push up
3 x 10 på strake bein
Sit upsca 100 stk, 25 til venstre, 50 rett fram og 25 til høyre.
Planken
ca 3 min helst med musikk
Sidestøtte med albue
3x5 på hver side
Diagonalløft, annen hver arm og bein
3x 15 repetisjoner
Vektball, gå over banen med bøy i knær
Frem og tilbake
Balanse pute
3x1 min
90 grader på en fot på balansepute
3x5 repetisjoner
Utfall på balansepute
3x20 repetisjoner
Swissball
Ligge med rygg på swissball
Frem og tilbake
Trillebårball, beina drar ballen til kroppen
2x10 repetisjoner


For å styrke musklene, og bli sterkere. Stabilitet for å forhindre skader.
Avslutning: ca 10 min
Uttøying

Tøye alle de store musklene, lår, legg, armer, bakside lår, nakke, mage.
Strekke ut musklene slik at jeg ikke blir støl. Forhindre skader.

1 kommentar: